Bestellen en leveren

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Rijksmuseum Shop?

Bestellen op rijksmuseumshop.nl is eenvoudig! Volg deze stappen:

  1. Zoek en selecteer het gewenste product.
  2. Voeg het toe aan je winkelwagen.
  3. Ga naar je winkelwagen en vul het leveringsland, de betalingswijze en verzendmethode in.
  4. Ga naar de afrekenpagina en voer je persoonlijke gegevens in.
  5. Kies een betaalmethode (bijv. iDeal of creditcard).
  6. Controleer en betaal veilig online. Bij problemen kun je contact opnemen met de klantenservice via customerservice@rijksmuseum.nl

 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wanneer je op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) voor 16u besteld, versturen we het pakket dezelfde dag nog. Binnen Nederland en België kun je het pakket in de meeste gevallen de volgende dag verwachten via PostNL. 

Rondom feestdagen kan het zijn dat je pakket later verzonden wordt. Bekijk het schema hieronder. Het kan ook zijn dat de levertijden bij de bezorgdiensten oplopen. Houd hier rekening mee wanneer je een bestelling plaatst. 

Besteld op

Verwacht op

Maandag voor 16:00 uur

Dinsdag

Dinsdag voor 16:00 uur

Woensdag

Woensdag voor 16:00 uur

Donderdag 

Donderdag voor 16:00 uur

Vrijdag 

Vrijdag voor 16:00 uur

Zaterdag

Vrijdag na 16:00 uur, zaterdag of zondag

Dinsdag

 

Feestdagen 2024

Aangepaste levertijd

Woensdag 25 december

Bestellingen na dinsdag 24 december 15:00 uur worden vanaf zaterdag 28 december bezorgd 

Donderdag 26 december

Bestellingen na dinsdag 24 december 15:00 uur worden vanaf zaterdag 28 december bezorgd

 

Heb je een afleveradres buiten Nederland of België? Dan is je bestelling langer onderweg. Deze tabel geeft een indicatie. Staat het land van bestemming niet in onderstaande tabel, klik dan hier voor het volledige overzicht.

Land

 Levertijd**

Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Verenigd Koninkrijk*

 4 – 6 

Italië, Portugal en Spanje

 5 – 8 

Japan* en Verenigde Staten*

 6 – 10 

China*

 7 – 18 

Rusland*

 10 – 13 

Wanneer het afleveradres buiten de Europese Unie betreft, bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk, houdt er dan rekening mee dat er eventueel extra kosten betaald moeten worden bij ontvangst. Het gaat dan om inklaringskosten, belasting en/of invoerrechten.
** De levertijd word aangeduid in werkdagen (maandag tot en met vrijdag).

 

Kan ik de producten ook in de winkel komen bekijken?

De producten uit de webshop kun je ook bekijken en aanschaffen in de museumwinkel. De museumwinkel is elke dag tussen 17u en 18u vrij te bezoeken zonder entreebewijs. 

Mocht je liever op een ander tijdstip de museumwinkel bezoeken dan heb je een entreebewijs nodig. Als Vriend van het Rijksmuseum heb je altijd en onbeperkt toegang en hoef je geen starttijd te reserveren.

Met een museumkaart of andere toegangspas kun je gratis een tijdslot boeken en op vertoon van de pas naar binnen. Uiteraard kun je ook een normaal ticket boeken en een tijdslot reserveren. De starttijd is voor de start van je bezoek. Je mag vervolgens zo lang blijven als je wilt. 

Een kleiner assortiment van onze producten kun je vinden bij de Rijksmuseum Teekenschool. Dit educatieve centrum heeft bij de ingang aan je linkerhand een shop met onze belangrijkste producten. De Teekenschool bevindt zich naast het hoofdgebouw op Hobbemastraat 25. Voor deze winkel heb je geen entreeticket nodig. De Teekenschool is door de weeks open van 9u tot 17u en in het weekend van 10u tot 17u.

Bezoekadres
Museumstraat 1
1071 XX Amsterdam

 

Wat zijn de verzendkosten?

Afhankelijk van het gewicht van je pakket kunnen de verzendkosten hoger worden. De onderstaande tarieven zijn de minimale verzendkosten. De daadwerkelijke verzendkosten worden automatisch berekend in het bestelproces. De maximale kosten voor verzending in Nederland is € 250,00.

Regio

 Start tarief

Nederland

 € 7,85

Europese Unie 

 € 8,95

Rest van de wereld

 € 24,50

 

Waar is mijn bestelling?

Je kunt je pakket altijd blijven volgen met de track-and-tracecode die je hebt ontvangen per e-mail. Wanneer je dit bericht nog niet ontvangen hebt, kan het zijn dat dit bericht in je spam inbox terecht is gekomen of dat je bestelling nog niet onderweg is. Wanneer je niet thuis bent op het moment van bezorgen, zal deze bij de buren worden aangeboden of een nieuwe bezorgpoging gedaan worden of het pakket worden aangeboden bij de dichtsbijzijnde PostNL punt. Bekijk de track en trace informatie om te zien waar je pakket op dit moment is. 

Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling?

Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in je spam box terecht is gekomen, voor de zekerheid kun je dit nog even nagaan. Wanneer je meer dan 30 minuten geleden hebt besteld en je hebt geen bevestiging per mail ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Laatst bekeken